ceturtdiena, 2008. gada 3. janvāris

PĀRDOMAS - Zivis... vai tomēr es (Tu)?

Avots - drauga dienasgrāmata iekš draugiem.lv
Tiešām nevarēju šo neierakstīt. Ļoti patika šis salīdzinājums...
Un BTW. laimīgu un svētītu jauno gadu!

Fragments no Philip Yancy's "The Jesus I Never Knew":

"Es izpratu iemiesošanos, kad iegādājos sāls-ūdens akvāriju. Sapratu, ka akvārija uzturēšana un "vadīšana" nav viegls uzdevums. Man bija nepieciešama pārnēsājamā laboratorija, lai novērotu nitrātu līmeni un amonjaka sastāvu. Es sūknēju vitamīnus, antibiotikas un pietiekami fermentu, lai veicinātu klints augšanu. Filtrēju ūdeni caur stikla šķiedru un kokoglēm, un liku zem ultravioletas gaismas. Redzot to ieguldīto darbu un ikdienā patērēto enerģiju tu iespējams domātu, ka manas zivis ir ļoti pateicīgas. Nekā nebija. Katru reizi, kad mana ēna pavīd virs akvārija, tās uzreiz meklē slēpni tuvākajā gliemežvākā. Tās man ir parādījušas tikai viena veida emocijas: BAILES! Lai arī es atvēru akvārija vāku un iemetu tur barību pēc regulārā grafika, trīs reizes dienā, uz katru manu vizīti tās atbild tā, itkā tā būtu zīme, ka es tūlīt tās spīdzināšu. Es nespēju viņas pārliecināt par manām patiesajām rūpēm.

Priekš manām zivīm es biju dievība. Es biju pārāk liels priekš tām un manas darbības viņām ir neizprotamas. Manas žēlsirdības darbus tās saskatija kā nežēlību; manu centību, lai darītu veselas, tās saskatija kā iznīcināšanu. Lai mainītu zivju izpratni es sāku saskatīt nepieciešamību pēc iemiesošanās. Man vajadzētu kļūt par zivi un "runāt" uz viņām valodā, kuru tās saprot.

Lai cilvēks kļūtu par zivi salīdzinājumā ar to, lai Dievs kļūtu par zīdaini itkā būtu sīkums. Un tomēr balstoties uz evaņģēliju, tas ir noticis Bētlemē. Dievs, kas ir radījis matēriju, iemiesojās tajā. Dievs uzrakstīja stāstu, tikai lietojot īstus personāžus, uz patiesas vēstures lapām. ...un Vārds tapa miesa...

4 komentāri:

Anonīms teica...

swesais
Nu ja,pareizs raksts-es to redzu šādi!!Tas ka zivis domā ka esmu dievs,tas nenozīmē ka es tāds tiešām esmu!!!Tas tikai pierāda,ka zivis nav tik gudras un attīstītas,lai darītu visu to,ko daru es,tāpēc katra mana darbība tiek uzņemta kā brīnums,kā dievība!!!
P.S.Kāpēc suns kustina asti??
Tāpēc ka suns ir gudrāks par asti.Ja aste būtu gudrāka par suni, tā kustinātu suni.

Andrejs teica...

Nu tai rakstā jau tieši otrādi - zivis neuzskata Tevi/mani - to cilvēku par dievību, bet gan baidās no tās. Un lai kā arī cilvēkam gribētos pielabināties, viņam tas neizdodas.
Interesants apgalvojums par suni, bet tā jocīgi, ka astei var piedēvēt vispār kādu gudrību. Varbūt aste ir tik gudra un paklausīga, ka saprot, kas ir saimnieks un ka viņam jāklausa bez ierunām :)
<><

Anonīms teica...

swesais
Ok neuzskata par dievu,bet par velnu!!!What ever!!!Tik un tā viņām liekas ka tu esi pārāks nekā viņas!!!!Un no viņu skatu punkta tā arī ir taisnība!!!

Anonīms teica...

swesais
Nja un vēl ja gribi saprast kāpēc suns ir gudrāks par asti un kāpēc aste nedrīkst būt gudrāka par suni novelc tādu vecu filmu "Wag the dog"'-ir par ko padomāt kurš ir gudrāks par kuru!!!!