piektdiena, 2011. gada 26. augusts

PĀRDOMAS - Nezini, ko darīt savā klusajā laikā? - Varbūt pamēģini šo?

Pa ceļam uz darbu šorīt klausījos Tima Kellera svētrunu vai uzrunu par personīgo lūgšanu. Pašās beigās viņš saka:
"Ļoti iespējams, ja kādam no jums liktu tagad 40 minūtes no vietas lūgt, jūs nezinātu ko darīt."
Un tad viņš dod kādu metodi, ko izmantot šim laikam. Man tā likās ļoti sakarīga, tādēļ domāju to pierakstīt priekš sevis un padalīties arī ar citiem.
Protams, ar metodēm ir jāuzmanās, ka tās nekļūst par tādu 'ķeksīša' padarīšanu, jo tai ir kāds rāmis, noteikumi un tos darot var vienkārši 'atķeksēties' - esmu izdarījis, bet jēga nekāda. Taču tā ir lieta, no kuras ir jāuzmanās ļoti daudzās dzīves jomās, kurās var piezagties rutīna un tā nu ir katra paša atbildība, lai tas tā nekļūtu.
Tims Kellers šo metodi esot mācījis ļoti daudziem cilvēkiem, arī saviem bērniem. Kurš gan vecāks saviem bērniem mācīs ko sliktu, vai ne tā? Viņi ir atzinuši, ka tā metode viņiem ir bijusi par svētību, tādēļ domāju, ka ir vērts to piefiksēt un vismaz izmēģināt.

Bet tad nu pie tās metodes:
  1. Vispirms, izvēlies kādu Rakstu vietu - dažus pantus vai paragrāfu, un izlasi to 3, 4 reizes.

  2. Tad pieraksti atbildes uz sekojošiem trim jautājumiem:
    • Ko šī Rakstu vieta atklāj par Dievu?
    • Ko šī Rakstu vieta atklāj par mani?
    • Kāds piemērs ir šajā Rakstu vietā, kuram sekot, vai izvairīties? Kādas pavēles ir, kurām jāpaklausa? Vai kādi apsolījumi, kurus sagaidīt no Dieva?

  3. Izvēlies 1, 2 vai 3 lietas no šī pēdējā sarakstiņa, bet nesteidzies uzreiz pie lūgšanas - meditē par šīm lietām.
    Meditācija nav lūgšana vai studēšana. Tā ir runāšana 'ar sevi' par Dievu. 1., 3. Psalms ir piemērs meditācijai. Tā arī nav šizofrēnija :)
    Tims Kellers iesaka divus veidus meditēšanai. Viens ir garāks un viens īsāks.
    • ĪSAIS. Uzdod sev šādus jautājumus:
      1. Kā es mainītos (kas būtu savādāks manī), ja šī patiesība būtu patiešām dzīva manā dzīvē? Ja es patiešām, patiešām, patiešām ticētu šai patiesībai līdz pašiem manas būtības pamatiem - vai es būtu savādāks? Kā es būtu savādāks - kāds es būtu?
      2. Kādēļ Dievs man to atklāja šodien? Kas manā dzīvē notiek tāds, kur man būtu vajadzīgs apzināties šo patiesību?
    • GARAIS. (ACTS (no anglu val. - Apustuļu darbu grāmata) - Adoratoin, Confession, Thanks giving, Supplication)
      1. Adoration - Slavēšana/pielūgšana - Par ko es varu slavēt Dievu, lūkojoties uz šo Rakstu Vietu?
      2. Confession - Atzīšanās (grēku nožēla) - Kas man ir jānožēlo savā sirdī šīs Rakstu Vietas gaismā?
      3. Thanks giving - Pateicība - Kā Jēzus, žēlastība caur Viņu, var man palīdzēt pārvarēt šo grēku, kuru es tikko nožēloju?
      4. Supplication - Lūgums - Kas man ir jādara, kādam man ir jākļūst visa šī gaismā?

  4. Un tikai tad ķeries pie lūgšanas. Ja Svētais Gars jau nav Tev uzrādījis par ko lūgt (kas gan gadoties reti), tad lūdz cauri savai meditācijai. Lasi to, vai atgādini sev caur šo lūgšanu.
Par metodi tas būtu arī viss.
Saprotams, ka šī nav TĀ īstā un vienīgā metode. Ja Tev ir sava, kas šķiet labāka, prieks par to. Dalies ar to ar citiem, dariet to kopā. Bieži man šķiet kristiešiem nav nekādas metodes, bet katru metodi, kas tiek piedāvāta ar atrunu "bet tā jau obligāti tā labākā metode" mēs uzreiz to 'noairējam' un beigu beigās nepielietojam nevienu metodi. Taču pie katram pašām labākās metodes var nonākt tikai izmēģinot vienu, otru, trešo... metodi.

Lai Dievs svētī laiku, ko pavadām Viņa Vārdā. Tas laiks nekad nebūs zemē nomests.