piektdiena, 2007. gada 19. oktobris

PĀRDOMAS - slimi... (laikam)

Avots - tvnet.lv
Šitais raksts mani pamatīgi nošokēja... kaut gan... laikam jau nav ko šokēties. Tādā pasaulē nu mēs dzīvojam, vai pareizāk sakot - uz to šī pasaule iet.

"Tagad diviem no četriem ugunsdzēsējiem piespriests naudassods 1000 sterliņu mārciņu apmērā (1007 latu apmērā), viens ir pazemināts pakāpē un vēl vienam izteikts rakstisks brīdinājums, turklāt visiem viņiem jāapmeklē divas dienas ilgi vienlīdzības kursi. Visi četri arī pārcelti darbā citos ugunsdzēsēju depo."
Par ko? - Lūk par to, ka viņi iztraucēja četrus homoseksuālus, kas nodevās brīvdabas seksam kādā Bristoles autostāvvietā.

"Piespriestā sodanauda tiks ziedota geju tiesību aizsardzības organizācijai "Jamaican Forum for Lesbians All-Sexuals and Gays" (J-FLAG)."

Ko lai saka...
Par Sodomas izvirtību rakstīts 1. Mozus 19. nodaļā:
"1. Un divi eņģeļi nonāca vakarā Sodomā, bet Lats dzīvoja Sodomas pievārtē. Un, tos ieraudzījis, Lats cēlās viņu priekšā un palocījās ar savu vaigu līdz zemei. 2 Un viņš sacīja: "Dariet man patikšanu, mani kungi, un ņemiet sava kalpa namā naktsmājas, mazgājiet savas kājas un atpūtieties; pēc tam, rītā cēlušies, ejiet savu ceļu." Bet tie teica: "Nē, mēs pārnakšņosim laukā uz ielas." 3 Bet viņš tos lūgdams lūdza, un tie iegriezās pie viņa un iegāja viņa namā, un viņš tiem sarīkoja dzīres un cepa neraudzētas maizes, un tie ēda. 4 Vēl tie nebija apgūlušies, kad Sodomas pilsētas vīri aplenca namu, zēni un sirmgalvji, visādi ļaudis no visām malām. 5 Un tie aicināja Latu ārā un sacīja: "Kur ir tie vīri, kas pie tevis iegriezās naktī? Liec tiem iznākt ārā pie mums; un mēs iepazīsim tos.""
Angļu CEV Bībeles tulkojumā 5. pants ir tulkots šādi: "and started shouting, "Where are your visitors? Send them out, so we can have sex with them!"" 4. pantā rakstīts, ka pilsētas VĪRI (zēni, sirmgalvji, visādi ļaudis no visām malām) ielenca un pieprasīja, lai Lats izlaiž tos enģeļus laukā.
Pēc tam par šo pilsētu (Sodomu) un Gomoru rakstīts: "Bet Tas Kungs lika līt sēram un ugunij pār Sodomu un Gomoru no Tā Kunga, no debesīm. Un Viņš izpostīja šīs pilsētas un visu apgabalu un visus pilsētas iedzīvotājus, arī zemes augus. [..] Un Ābrahāms cēlās no rīta, lai dotos uz to vietu, kur Tā Kunga priekšā bija stāvējis. Un viņš skatījās uz Sodomu un Gomoru un visu tā apgabala apkārtni, un redzi, no zemes pacēlās dūmi, it kā kāda cepļa dūmi."
Anglija, Zviedrija, Nīderlande, Vācija... šo sarakstu varētu gari un plaši turpināt... Vai arī Latvija?

20 comments:

Anonīms teica...

swesais
Un tā vēl viens,kurš tic šīm muļķībām!Vai tad bībelē nav teikts netiesā citus,lai pats netiktu tiesāts,vai kaut kā tā??Un ticēt kaut kādai simtreiz tulkotai,interpretētai un sagrozītai proklamācijai.Saņemies,vai tad tiešām tu nevari dzīvot cilvēka cienīgu dzīvi,bez pamācībām??Tev obligāti ir jāsaka, ka zagt ir slikti, lai tas būtu saprotams??man kaut kā tas liekas pašsaprotami.Un normāli cilvēki pieņem to ka ne visi ir vienādi un tāpēc viņus sodīt nevar,jo tā ir viņu izvēle un tā ir jāciena(labi, ir jautājumi,kuros var nepiekrist-bērnu adopcija,praids),bet viņi ir tādi paši cilvēki kā visi.

Andrejs teica...

Ja mana izvēle ir nogalināt kādu, tad sanāk, ka Tev, policijai un visiem pārējiem tā ir jāciena un jāliek mani mierā.
Es arī netiesāju un nenosodu pašus cilvēkus, bet uzskatu, ka viņiem vajag ārstēt to slimību. Homoseksualitāte ir slimība (nevis iedzimtība, kā daži to cenšas proklamēt). Laikam vieglāk ir slimību padarīt par normalitāti, nevis, ārstēties. Jocīgi kaut kā...

Anonīms teica...

Nu bļāviens cilvēciņ, palasi kādu informāciju-homoseksuālisms ir seksuālisms,daļa no cilvēka personības,rakstura, nevis slimība.
Tad jau heteroseksuālisms arī ir slimība.
Un zini ja mani bērni būtu apdraudēti vai arī es pats,es ne mirkli nevilcinātos un sagrieztu jebkuru, kurš mani apdraudētu un sirdapziņa man būtu tīra kā kristāla oliņa.Un nevajag iet galējības piesaucot slepkavības.Homoseksuālisms neviena dzīvību neapdraud.Vēl nemaz tik sen baznīca uzskatīja ka mēs esam visuma centrs,zeme nav apaļa,kosmoss nepastāv, jo redz,bībelē nekas par to nav minēts.Un visus,kas domāja citādāk dedzināja sārtā.Palasi vēsturi,neviena cita reliģija nav izlējusi tik daudz asiņu kā bībele,man pat būtu pretīgi ticēt tādai reliģijai,kura sludina,ka mīli savu tuvāko,tajā pašā laikā slepkavojot cilvēkus!!!Tikai sutānās tērptie kaut kā ļoti nelabprāt runā par savām kļūdām.Jocīgi gan....

Andrejs teica...

Jā, piekrītu, ka "Kristus vārdā" ir izdarītas daudz noziedzības, bet to NEDRĪKST attiecināt uz Kristu un kristietību. Piekrītu, ka daudziem (kā redzu - arī Tev) šī noziedzību 'statistika' ir pamaīgi sabojājusi priekšstatu par baznīcu, taču turpat pretī var likt ļoti daudz pozitīvu piemēru - Mātes Terēzes nesavtīgā upurēšanās; Pestīšanas Armijas sociālais darbs. Dabā tā ir ielikt, ka katram spēkam ir proporcionāls pretspēks - ja kristietība dara labu darbu, tad būs citi, kas 'tā vārdā' darīs sliktu, lai bojātu priekšstatu par to (ceru, ka varēja saprast domu). Vai ne tā?

Anonīms teica...

Zini, es ticu Dievam,tā teikt pa savai vīzei,vairāk no filozofijas viedokļa,bet es neticu baznīcai,un visiem tiem dvēseļu ganiem.ja tiešām dievs ir,tad baznīcas viņam nav nepieciešamas.Un zini,mēs jau sen būtu attīstījušies daudz tālāk ja nebūtu bijis to idiotisko baznīcas noteikumu.Labi ka vismaz tagad cilvēce pamazām atbrīvojās no šī traucēkļa,un varbūt nākotnē mēs varēsim būt sociāli attīstītāki nekā pēdējos 1000 gadus!!!

Andrejs teica...

Kādam Dievam/dievam Tu tici? Ko "dara" Tavs dievs? Kāda vieta viņam ir Tavā dzīvē?

Anonīms teica...

swesais
Mans dievs ir sākums un gals,iemesls kāpēc vispār ir tas, kas ir.Es nedomāju tādā mazā mērogā kā Zeme,bet gan par visu esību kā tādu.Es ticu ka ir bijis kāds iemesls,kāpēc pastav laiks,tagadne,telpa.Un mans dievs nav pielūdzams un viņš ne ar vienu nerunā un nevienam nepalīdz.Un viņš neko nedara,jo tāds nav viņā uzdevums.Manā dzīve viņam nav daudz vietas,ar viņu es tikai izskaidroju savu esību.Un viņam ir vienalga vai es viņam ticu vai neticu,ar ko es guļu un kā.

Andrejs teica...

Skaidrs.
Mans Dievs diezgan daudz lietās līdzinās Tavējam. Es zinu, ka Viņš ir radījis visu: izplatījumu, laiku, telpu, tostarp arī mani, bet mans Dievs ir arī ieinteresēts tajā, ko Viņš ir radījis. Viņam arī rūp tas, ko Viņš ir radījis, jo Viņš vēlas, lai tas viss būtu labs. Tādēļ Viņš mani pamāca, pārmāca, bet arī iepriecina. Bet pāri visam, es zinu, ka Viņš mani ļoti mīl. Kā es to zinu? Es cenšos turēt acis vaļā un to saskatīt. Ņjā... šeit kāds varētu vēlēties pārfrāzēt: "Saskatīt to, kā nav". Bet tur jau tā lieta, ka IR, jo Viņš to visu taču ir radījis. Vēju mēs neredzam, bet jūtam, un zinām, ka tas ir.
Kā Tev tāds Dievs?

Anonīms teica...

swesais
Tur jau ir jūsu problēma,ka jūs zinat,bet ne sūda jūs nesaprotat.Priekš jums viss ir tikai mērāms patiesībās,bet paskaidrot un izprast jūs nevarat.2*2 jums ir 4,un tā ir neapgāžama patiesība,bet tu kādreiz esi aizdomājies kāpēc??
monetai vienmēr ir divas puses,bet jums nezin kāpēc tikai viena,vai abas vienādas.
Un ja tu runā par to Dievu,kurš ļauj dzimt bērniem,kuri ir nožņaugušies savā nabas saitē,kurš skatās kā nogalina un izvaro,kurš tevi ''mīl''',bet ļauj tev saslimt ar vēzi,tad zini es nicinu to dievu un uzskatu ka viņš nav ne plika graša vērts!!!!!!!

Andrejs teica...

Camon! Negribu kļūt pārāk agrsīvs, bet izskatās, ka Tu domā, ka ir tikai viena puse, ka ir tikai Dievs, kas pie visa ir vainīgs. Vēl jau arī ir sātans, kas cenšas izdarīt visu, lai cilvēki neskatītos Dieva virzienā; kurš sēj ļaunas domas un idejas ikvienā prātā (gan Tavā, gan manā). Cilvēkam ir dota brīvā izvēle, ko Dievs nevar ietekmēt! Tas, ko cilvēks izvēlas darīt, kam paklausīt Dievam, vai sātanam, NAV DIEVA ATBILDĪBA, bet gan katra cilvēka paša. Ja viens izvēlas izvarot, Dievs pie tā nav vainīgs. Domā sātans nav spēcīgs? Domā viņš nevar darīt tādus pašus 'brīnumus' kā Dievs? Domā viņš nevar likt bērnam sagrozīties tā, ka viņš nožņaudzas nabassaitē? Viņš prot runāt tik saldi un tā vien gribas paņemt to ābolu no aizliegtā koka. Ja es saslimtu ar vēzi, ļoti iespējams, ka es neesmu dzīvojis tik veselīgu dzīvi, lai ar to nesaslimtu un (ne jau es visu Bībeli zinu un saprotu) ticu, ka Bībelē ir norādījumi tīri praktiski kā dzīvot, lai nesaslimtu ar visām šīm sērgām (tīri no medicīniskā viedokļa). Un pat tad, ja tā nebūtu, Bībelē ir kāds stāsts par ījabu, kas zaudēja visu kas tam bija, jo Dievs vēlējās viņu pārbaudīt - pārbaudīt Ījaba uztīcību Viņam. Un tur bija kāda saruna stap Dievu un sātanu, kur sātans apgalvoja, ka viņš verētu ījabu novet tik tālu, ka viņš novērsīsies no Dieva un Dievs to atļāva. Sātanam neizdevās (informācijai - tas viss parakstīts Ījaba grāmatā Vecajā Derībā).

Anonīms teica...

Zini lai cik tas ironiski skan tad pēc bībeles sanāk,ka ja nebūtu sātana,tad vairāk par Ēdenes dārzu,Ādamu un Ievu nekas nebūtu.Pēc tam bībele sāk klārēt par sexu kā laulāto pāru dāvanu.Kaut kā nelīmējās kopā.Un ne jau man ir viena puse,bet jums-t.i. Dievs un Sātans,un tas ir viss,nekā vairāk nav.Cilvēki nav nekas,viņiem visu mūžu jālūdz žēlastību utt.Man tas nav pieņemami

Andrejs teica...

Dievs ratīja Ādamu un Ievu un teica, lai viņi vairojas. Viņi ir pirmā ģimene (btw. vīrs un sieva, nevis vīrs un vīrs, vai sieva un sieva, kam būtu grūti pavairoties). Ja nebūtu nokosts ābols, būtu daudz cilvēku (jo viņiem taču lika vairoties) un visi baudītu superīgu kopābūšanu ar Dievu.
Ko nozīmē Dievs un sātans un vairāk nekā? Ja runā par garīgo dimensiju (atļaušos to tā nosaukt, Tu jau saproti par ko ir runa), tad, kas, Tavuprāt, ir vēl?
Cilvēkiem nav vien jālūdz žēlastība, bet ir arī tā jāpieņem, jo tā tiek dota. Te nu bieži iestājas priekšā cilvēka lepnums, kas to neļauj un saka: "Tad jau labāk es pats. Es pats varu!" Bet tur jau tā lieta, ka nevas...

Anonīms teica...

Nu nezinu,es vairs neticu ka cilvēks kaut ko nevar!!!Mēs varam izdarīt pilnīgi visu, piemēram radīt dzīvību(klonēšana),lidot utt.Kad mēs varēsim pārējo ir tikai laika jautājums.
Mana garīgā dimensija ir daudz plašāka,tā ir daudzšķautne,kura visu laiku mainās,un kurā nekas nav pastāvīgs-vienu dienu labais var pārvērsties par ļauno un otrādi,tāpat kā vērtības.Kādā laika posmā ir aktuālas vienas vērtības,citā citas.

Andrejs teica...

Hmm... tad sanāk, ka tev nav principu, pēc kuriem Tu dzīvo? Jeb, pareizāk sakot, tie prinipi mainās atkarībā no tā, kā Tev izdevīgāk?
Un kā Tavi līdzcilvēki uz to skatās? Vai nav viņiem grūti, ja vienā situācijā Tu dari tā un citreiz, tādā pašā situācijā savādāk (protams, ja viņi tur ir iesaistīti)? Man šķiet baigi grūti ar tādiem cilvēkiem.
Tas tiešām nav domāts kā uzbrauciens, bet drīzāk interese, kā tad ir?

Anonīms teica...

Es nepieņemu lēmumus,kas būtu sāpīgi maniem līdzcilvēkiem,bet cilvēki kuri man nav nekas,ir man pilnīgi vienaldzīgi.Un tādu noteiktu principu jāsaka ka man nav,jo nav tādas universālas receptes kā dzīvot(tu protams piesauksi bībeli).Tā dzīvot ir pašam sev daudz grūtāk,bet jūtos es daudz labāk,jo nejūtos no kaut kā atkarīgs un man nav jāmelo pašam sev un citiem,ka esmu labs vai slikts.Un mani līdzcilvēki ir tā pat domājoši,tāpēc īpašas grūtības man tas nesagādā.Es dalu cilvēkus divos veidos-vieni,kuriem vajag skaidras patstāvīgas vērtības,sistēmu,jo tas ir viņu eksistēšanas veids,tas ir viņu pamats, un otri kuriem to nevajag un kuri raksta pirmajiem tās vērtības.Tev pašam to vajag,lai tu varētu kaut kam ticēt,no tā tu smelies spēku un redzi jēgu savai dzīvei,un ja tev peķšņi pateiktu un pierādītu ka viss kam tu tici ir meli,tad visa tava pasaule sagrūtu,tu nezinātu ko darīt!Mani turpretī ir diezgan grūti izsist no garīgā līdzsvara,jo es pieņemu ka viss ir relatīvs.

Andrejs teica...

Ļoti interesants komentārs un domu gājiens:)
Krisieši attiecībā uz nekristiešiem (un tas nav jāuztver kā uzbrauciens, vai kā paaugstināšanās, vienkārši tā nosaucu šīs divas kategorijas) parasti saka tieši otrādāk, ka Dievs ir tas, kas nemainās un nekad nesagrūs, bet viss pārējais uz kā cilvēks varētu balstīties, veselība, izskats, nauda, harizma, da-jebkas cits var pazust un tad šī cilvēka pasaule sagrūst.
Daudzi saka šo frāzi - viss ir relatīvs. Kā Tu to saproti? Kā tas izpaužas? Ja, piemēram, Tev pierādītu, ka kristīgās, Bībelē rakstītās vērtības un patiesības ir reālas un īstas, vai Tava pasaule uz, kuru tu līdz šim esi balstījies, nesagrūtu?
Un vai tad Tev pašam arī nav sistēma, uz kuras Tu veido un balsti savus principus?

Anonīms teica...

Manas vērtību sistēmas pašā augšā esmu es pats un viss pārējais ir tikai atvasinājumi.Es nevainoju nevienu citu savās nelaimēs,kā tikai sevi pašu,tāpat nepateicos savās laimēs nevienam citam kā sevi pašam sev.Un pārējos Force Majore es pieņemu tādus kā viņi ir,kā nejaušības un necenšos viņās meklēt celoņus.Es pieņemsim ticu, ka nepastāv tāda lieta kā laiks mūsu izpratnē-neēsmu redzējis dabā vai kosmosā ne stundas ne minūtes,ne sekundes,tāpat neēsmu redzējis kā 2 reiz 2 pārtop par četri.Jā tas ir pieņēmums,pēc kura mēs dzīvojam,jo tā mums ir vieglāk,bet tas nenozīmē ka tā ir patiesība!!!

Andrejs teica...

Varbūt neizpratu pareizi piemēru, bet man liekas, ja divas reizes paņem divus kociņus un tad saskaita, cik to kopā ir, tad sanāk 4, bet ok, neesmu matemātiķis, nestrīdēšos:)
Tātad Tu pielūdz pats sevi, ne?
Katrs kādu vai kaut ko pielūdz. Citi pielūdz mūzikas zvaigsnes vai aktierus, citi pielūdz savu uztjūnēto vāģi, citi pielūdz darbu, citi Muhamegdu, citi Budu, citi Trīsvienīgo Dievu un citi sevi (un vēl citi, vēl kaut ko citu), bet katram iekšā ir 'ieprogrammēts', ka kaut kas ir jāpielūdz. Ja Tu tai piramīdai esi pašā augšā, tad sanāk, ka Tu pielūdz sevi. Man šķiet, ka cilvēks ir ļoti nepastāvīga būtne un tādēļ uz sevi tik daudz nepaļaujos, kā uz Dievu, jo Viņš pastāv mūžīgi un ir nemainīgs.
Bet Tev tā laikam nav aktuāla vajadzība (pastāvīgums), jo Tavā pasaulē viss plūst un mainās un nekas nepaliek uz vietas, ne? (Tas nebija domāts kā uzbrauciens)

Anonīms teica...

Nēeee sevi es nepielūdzu.laigan esmu liels egoists,tomēr ne tik liels!!:))Un es nejaucu savu ticību,ar saviem principiem>pirekš manīm tie ir divi nesaistīti jēdzieni.Mana ticība maz ietekmē manus principus.Un es neko nepielūdzu,neredzu tam jēgu,es nepielūdzu uztjunētu vāģi,darbu,naudu,skaistas sievietes,mūzikas zaigznes u.t.t.Man nav nekā tāda,ar ko es gribētu sevi identificēt,es esmu es pats tāds kāds es esmu,ne labāks ne sliktāks par pārējiem.Ja runāsim par sociālajiem stāvokļiem,tad tas atkal ir tikai viens sistēmas uzspiests stereotips ka nauda tas ir labi,utjūnēts auto ir wow u.t.t.Tieši tāpēc,es šo sistēmu varu locīt un mainīt kā vēlos,kā man ir izdevīgāk.Kāds teiks ka tā cilvēki nedrīkst dzīvot un tā ir nepareizi,bet pakļauties pelēkai,aprobežotai masas diktatūrai es uzskatu par sevis pazemošanu!!!
Un jā tev taisnība manā dzīvē viss plūst un mainās,bet zini sākumā ir ļoti grūti pierast tā dzīvot,ka tu nedari to ko no tevis gaida,vai to kā ir pieņemts,toties jūtos es labi un uzskatu ka es tiešām izdzīvoju savu dzīvi!!Tajā ziņā tava ticība tev vienkāršo tev dzīvi,tev katrā dzīves situācijā ir savs bībeles pants,savukārt man ir vienmēr jāizdomā pašam savs.Un par pastāvīgumu-tas arī ir mans pastāvīgums,ka viss plūst un mainās.Ja vienā dienā viss apstātos un tiešām būtu nemainīgs,man būtu ļoti grūti adaptēties tāda vidē!!Bet katram savs ceļš ejam.Labs conversation!!!!:))

Anonīms teica...

a un vēl par kociņiem-2 kociņus paņemot pa divi sanāk divi plus divi,nevis 2 reiz 2!!!Parādi man kādu loģisko funkciju dabā un tikai tad es noticēšu ka matemātika ir īsta zinātne!!!